Lady Entropy - 2010

Anibunny
Edição Única

Re: Lady Entropy - 2010

Postby Anibunny » 02 Oct 2010 16:28

Apesar de ter gostado do hush, hush não vale a pena o dinheiro, é como alguns filmes (bons para ser sacados, mas that's pretty much it) :(

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 06 Oct 2010 21:36

Por sugestão da Anibunny, estudei mais a fundo o Hush Hush, e realmente fiquei com a ideia que é uma versão do Twilight com anjos em vez de vampiros. Retirado da lista do "To Buy".

Acrescentado o "Breaking Dawn" à lista do "To Read" que tenho à espera de ler, e ainda não estive para isso, apesar de estar metido num canto.

Acrescentado livros à lista do "To Buy", por conselho do blog "Smart Bitches, Trashy Novels."

Image
Tooth and Claw, Jo Walton

A tale of love, money, and family conflict--among dragons

A family deals with the death of their father. A son goes to court for his inheritance. Another son agonises over his father's deathbed confession. One daughter becomes involved in the abolition movement, while another sacrifices herself for her husband.

And everyone in the tale is a dragon, red in tooth and claw.

Here is a world of politics and train stations, of churchmen and family retainers, of courtship and country houses...in which, on the death of an elder, family members gather to eat the body of the deceased. In which the great and the good avail themselves of the privilege of killing and eating the weaker children, which they do with ceremony and relish, growing stronger thereby.

You have never read a novel like Tooth and Claw.

Image

Shades of Milk and Honey, Mary Kowal

In Kowal's quasi-Regency fantasy debut, plain Miss Jane Ellsworth envies her sister's looks, while flighty Melody envies Jane's talent with magical glamour. Rude, mysterious Mr. Vincent, a brilliant glamour artist hired to create living murals in a nearby mansion, shows little interest in the niceties of society, and none (it seems) in Jane. As Jane shyly seeks Mr. Vincent's tutelage and approval, Melody pursues a disastrous romance. A sprinkling of Jane Austen's idiosyncratic spellings (shew, teaze, etc.) doesn't hide the lack of her trenchant wit or distinctive characters, and period errors abound. Despite the tremendous potential in the magical manipulation of light and temperature, glamour is used solely for decoration and entertainment, with implausibly little effect on history or culture. The story plods at a wooden pace until the climax, which achieves a sprightly comedy-of-errors froth.
Copyright © Reed Business Information, a division of Reed Elsevier Inc. All rights reserved.

Image

A Matter of Magic, Patricia Wrede

When a stranger offers her a small fortune to break into a traveling magician’s wagon, Kim doesn’t hesitate. Having grown up a waif in the dirty streets of London, Kim isn’t above a bit of breaking-and-entering. A hard life and lean times have schooled her in one lesson: steal from them before they steal from you. But when the magician catches her in the act, Kim thinks she’s done for. Until he suggests she become his apprentice; then the real trouble begins.

Kim soon finds herself entangled with murderers, thieves, and cloak-and-dagger politics, all while trying to learn how to become both a proper lady and a magician in her own right. Magic and intrigue go hand in hand in Mairelon the Magician and The Magician’s Ward, two fast-paced novels filled with mystery and romance, set against the intricate backdrop of Regency England.
"I believe in pink. I believe that laughing is the best calorie burner. I believe in kissing, kissing a lot. I believe in being strong when everything seems to be going wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe that tomorrow is another day and I believe in miracles."

— Audrey Hepburn

Thanatos
Edição Única

Postby Thanatos » 06 Oct 2010 21:54

Esse Shades of Milk and Honey anda na boca de toda a gente. A Mary parece que é a auteur du jour. Eu quando leio demasiado hype tenho tendência a desconfiar.
Não importa como, não importa quando, não importa onde, a culpa será sempre do T!

-- um membro qualquer do BBdE!

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 06 Oct 2010 22:25

A sério? Pois olha que o rating dela no Amazon é miserável, eu até estou meia a hesitar pelos reviews que li, e só estou a considerar porque geralmente eu e as "Bitches" temos gostos muito parecidos.
"I believe in pink. I believe that laughing is the best calorie burner. I believe in kissing, kissing a lot. I believe in being strong when everything seems to be going wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe that tomorrow is another day and I believe in miracles."

— Audrey Hepburn

Thanatos
Edição Única

Postby Thanatos » 06 Oct 2010 22:41

Não importa como, não importa quando, não importa onde, a culpa será sempre do T!

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 07 Oct 2010 02:12

Image

Many Bloody Returns, vários autores

Tal como o "My Big Fat Supernatural Wedding" e o "My Big Fat Supernatural Honeymoon", Many Bloody Returns pega num tema geralmente não associado a vampiros (aniversários) e reúne 13 contos baseados nessa permissa.

Devo dizer, desde já, que começo a ficar farta de antologias de contos escritas para "os fãs". Ou seja, os autores de séries conhecidas (Charlene Harris, Jim Butcher, etc.) precisam de ganhar uns trocos rápidos entre duas novelas. QUe fazem? Escrevem contos de caca, baseados nas suas já muito populares franchises, metem o nome na capa e pronto. CACHING!

Infelizmente, isto quer dizer que a qualidade deles é uma valente porcaria. O conto da Charlene Harris é absolutamente horripilante -- a sério, um conto da Sookie Stackhouse PIOR que as novelas, que me deu vontade de atirar o livro pela janela. O do Butcher não era tão mau, mas também me deixou lixada porque era preguiçoso -- estes não são contos. São "outtakes" das novelas deles, que eles metem ali à pressão. Aquilo como contos não são nada a não ser uma roubalheira do dinheiro dos fãs, que compram qualquer coisa desde que seja da sua "série preferida".

Quando comecei a ler o primeiro conto, quis matar alguém. O conto é ABSOLUTAMENTE HORRÍVEL E INTRAGÁVEL! "Dracula Night" da Charlene Harris. Dou graças a deus que sou teimosa e jurei que ia ler o livro nem que me matasse, porque paguei dinheiro por ele. Depois um contozito aceitável, depois outra "TWtichfest" com o conto do JIm Bucher....

... mas, aí tudo mudou.

Os contos que se seguiram eram ....muito bons. Não louvavam personagens irritantes e Mary Sues. Eram contos self-contained, engraçados (The Witch and the Wicked), diferentes, dramáticos, até alguns muito comoventes (Vampire Hours). O único que odiei tanto como os dois acima referidos é o "Blood Wrapped" que também se passa num mundo já estabelecido da autora -- a heroína principal "Vicki" não aparece... mas é constantemente mencionada e louvada como extraordinária, bestial, única, linda, digna, espertissíma, carismática, superpoderosa, etc. apesar de só ter sido transformada à 6 anos em vampira, ao ponto que eu queria rasgar essa parte do livro porque não era precisa para o conto! Aliás, o "aniversário" era o desta extraordinária criatura, e depois de mencionar que uns dos personagens secundários estavam à procura de prenda para ela, a autora ignorou o tema dos aniversários completamente e apresentou um conto de investigação que nada tinha a ver com aniversários.

Portanto, em suma:

HORRÍVEIS:
Dracula Night, Charlene Harris (Sookie Stackhouse)
It's My Birthday, Too!, Jim Butcher (Dresden Files)
Blood Wrapped, Tanya Huff (Vicki Nelson)

SOFRÍVEIS:
I Was a Teenager Vampire, Bill Crider
Fire and Ice and Linguini for Two, Tate Hallway (Garnett Lacey)

BONS:
The Mournful Cry of Owls, Christopher Golden

ADOREI:
Twilight, Kelly Armstrong
Grave-Robbed, PN Elrod (Jack Flemig)
The First Day of the Rest of Your Life, Rachel Caine (Morganville Vampires)
The Witch and the Wicked, Jean C Stein
The Wish, Carolyn Haines
Vampire Hours, Elaine Viets
How Stella Got Her Grave Back, Toni Kelner

Nada mau, quando considerado que adorei a maioria dos contos. Note-se que todos os MAUS contos são contos baseados nos heróis principais de séries já existentes, e apenas UM dos contos que adorei era baseado num personagem principal (Grave Robbed).

Este livro amei e odiei ao mesmo tempo, e deixa-me conflituosa ter contos que achei espectaculares de autores menos conhecidos misturados com bosta escrita por gajos que são mega populares.

— Audrey Hepburn

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 07 Oct 2010 17:35

Image

As Loucas Colecções da Lady Entropy

Há muitos livros que compro só à base da colecção a que pertencem, e do autor que os escreve.

Image

The Hollows, Kim Harrison
The Hollows series (also called the Rachel Morgan series) is a series of mystery novels in an urban fantasy alternate history setting by Kim Harrison that take place primarily in the city of Cincinnati. The city itself is mostly separated in two parts: The main part of the town (usually called downtown) and the enclave on the opposite side of the Ohio River nicknamed "The Hollows". Most Inderlanders in Cincinnati live on "The Hollows", although exceptions exist on both sides.
Género: Fantasia Urbana
Volumes que tenho:
(Novelas)
Dead Witch Walking
The Good, the Bad and the Undead
Every Which Other Way But Dead
Dead Witch Walking
A Fistful of Charms
For A Few Demons More
The Outlaw Demon Wails
White Witch, Black Curse
Black Magic Sanction

(Noveletas)
Undead in The Garden of Good and Evil
Dirty Magic
Two Ghosts for Sister Rachel
Ley Line Drifter
Volumes a adquirir: The Pale Demon (novela), The Hollows World Book, The Bridges of Eden Park (conto), The Bespelled (conto)

Image
Soulless is the first book in a projected five-novel "The Parasol Protectorate" series, each featuring Alexia Tarabotti, a woman without a soul, as its lead character. It is set in an alternate history version of Victorian England where werewolves and vampires are accepted as functioning members of society. Alexia Tarabotti is a woman with several critical problems: she is still searching for a husband, her late Italian father complicates her social standing in a rigid class system, and she has no soul.
The Parasol Protectorate, Gail Carriger
Género: Fantasia Urbana Victoriana
Volumes que tenho: Souless
Volumes a adquirir: Changeless, Blameless, Heartless, Timeless

Image
The Anno Dracula Series e The Diogenes Club Series, Kim Newman
The Anno Dracula series by Kim Newman—named after Anno Dracula (1992), the series' first novel—is a work of fantasy depicting an alternate history in which the heroes of Bram Stoker's novel Dracula fail to stop Count Dracula's conquest of Great Britain, resulting in a world where vampires are common and increasingly dominant in society.
The series is known for its carefully researched historical settings and the author's use as supporting characters of both historical people and fictional characters of the appropriate period. The metafictional style was inspired by the Wold Newton Universe of Philip José Farmer, and Neil Gaiman helped develop the series (and was originally going to be its co-author).[1] While Dracula is a central figure in the events of the series, he is a minor character in the books themselves, and usually appears in only a few climactic pages of each book.
Género:
Fantasia Urbana Histórica
Volumes que tenho:
(Novelas)
Anno Dracula
The Bloody Red Baron
Dracula Cha Cha Cha

(Contos)
"Castle in the Desert"
"Coppola's Dracula"
"Andy Warhol's Dracula"
"Who Dares Wins"
"The Other Side of Midnight"
"You Are the Wind Beneath My Wings"
Volumes a adquirir: Johnny Alucard (novela), Red Reign, The Dead Travel Fast, Concert For Transylvania (contos)

Image

Many of his stories—notably those collected in Seven Stars, The Man from the Diogenes Club and The Secret Files of the Diogenes Club—feature agents of the Diogenes Club, the gentlemen's club created by Arthur Conan Doyle for the Sherlock Holmes story "The Adventure of the Greek Interpreter". In Newman's stories, it is a cover for a top-secret establishment of the British government, described as "an institution that quietly existed to cope with matters beyond the purview of regular police and intelligence services".
One sequence focuses on the adventures during the 1970s of psychic investigator Richard Jeperson; the stories homage various aspects of '70s British culture through adventures reminiscent of '70s television series such as The Avengers and Department S. (A version of the Diogenes Club also appears in the Anno Dracula series, complete with alternative version of Jeperson. The Diogenes Club series, conversely, sometimes includes alternative versions of characters who first appeared in the Anno Dracula series.)

Género: Fantasia Urbana Histórica
Volumes que tenho: The Secret Files of the Diogenes Club, The Man from the Diogenes Club
Volumes a adquirir: The Mysteries of the Diogenes Club, The Seven Stars

Image

Wicked Lovely Series, Melissa Marr
Wicked Lovely is the first novel in a series about a world where fairies and mortals intermingle. The story introduces Aislinn, a teen who can see the faeries around her, but who has been taught all her life to pretend not to see them. She is struggling to cope with the faeries when Keenan, the faery Summer King, enters her life and takes away her mortality, asking her to become the Summer Queen and defeat his mother, the Winter Queen. If she refuses, Winter will take over and kill all the summer faeries and mortals alike. However, Aislinn has no desire to become part of the faerie world, and is already in love with her best friend, Seth.
Género: Fantasia Urbana, Fae, Young Adult
Volumes que tenho: Wicked Lovely, Ink Exchange, Fragile Eternity, Radiant Shadows
Volumes a adquirir: Darkest Mercy (novela), Stopping Time (conto), Wicked Lovely: The Desert Tales vol 1, 2 e 3 (manga)

Merry Gentry Series, Laurell K Hamilton
Género: Fantasia Urbana, Fae
Volumes que tenho:
1. A Kiss of Shadows
2. A Caress of Twilight
3. Seduced by Moonlight
4. A Stroke of Midnight
5. Mistral's Kiss
6. A Lick of Frost
7. Swallowing Darkness
Volumes a adquirir: Divine Misdemeanors (quando sair em paperback, porque eu compro porcaria, mas recuso-me a comprar porcaria em capa dura!)

Image

Dexter, Jeff Lindsay
Género: Thriller, Mistério
Volumes que tenho:
* Darkly Dreaming Dexter
* Dearly Devoted Dexter
* Dexter in the Dark
* Dexter by Design
Volumes a adquirir: Dexter is Delicious

The Sano Ichiro Mysteries, Laura Rowland
Género: Japão feudal
Volumes que tenho:
4. The Concubine's Tattoo
5. The Samurai's Wife
6. Black Lotus
7. The Pillow Book of Lady Wisteria
8. The Dragon King's Palace
9. The Perfumed Sleeve
10. The Assassin's Touch
11. The Red Chrysanthemum
12. The Snow Empress
Volumes a adquirir: 1. Shinju, 2. Bundori, 3. The Way of the Traitor, 13. The Fire Kimono, 14. The Cloud Pavilion

Stephanie Plum, Janet Evanovich
Stephanie Plum is a fictional character and since 1994 the protagonist in a series of novels written by Janet Evanovich. She is a spunky combination of Nancy Drew and Dirty Harry, and - although a female bounty hunter - is the opposite of Domino Harvey. She is described by the author as "incredibly average and yet heroic if necessary."
Evanovich claims the inspiration for Stephanie's character came after watching Midnight Run starring Charles Grodin and Robert De Niro, adding, "If Mickey Spillane wrote Archie and Veronica, Stephanie would be Betty. As the series has progressed, Stephanie has become more stable and responsible, and a better bounty hunter. "But truthfully," Evanovich says, "Stephanie has stayed the same more than she’s changed."

Género: Mistério e Comédia
Volumes que tenho:
(novelas)
# One for the Money
# Two for the Dough
# Three to Get Deadly
# Four to Score
# High Five
# Hot Six
# Seven Up
# Hard Eight
# To the Nines
# Ten Big Ones
# Eleven on Top
# Twelve Sharp
# Lean Mean Thirteen
# Fearless Fourteen
# Finger Lickin' Fifteen

(noveletas)
# Visions of Sugar Plums
# Plum Lovin'
# Plum Lucky
# Plum Spooky
Volumes a adquirir: # Sizzling Sixteen (Novela), The Last Peep (conto)
Last edited by Lady Entropy on 08 Oct 2010 01:16, edited 1 time in total.

— Audrey Hepburn

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 07 Oct 2010 19:10

Percy Jackson and the Lightnight Thief

Tive um ataque de insónia ontem à noite, por isso acabei por ler o livro inteiro.
Não há muito a dizer: Harry Potter wannabe, mas com um herói que soa como se tivesse 20 e muitos anos, não 12. Típica "hero's journey", com artefactos mágicos tirados de nenhures, 2 sidekicks (humor relief e "the girl), e tantos Deus Ex Machina que assusta. A história em si é até bem escrita mas rapidamente olvidada. Pesquisa da mitologia falha muitas vezes (A medusa era a ÚNICA das três irmãs que era mortal, não ao contrário). Pior que tudo é a agenda propangadista dos USA "A américa é o centro do mundo por isso, CLARO, que os deuses gregos vivem todos aqui agora."

Teria gostado menos se não fosse maluca por mitologia grega, mas mesmo assim é notavelmente inferior ao Harry dos Potes a todos os níveis.

Em suma, dar o livro a alguém. Não vale a pena comprar.

— Audrey Hepburn

Sharky
Edição Única

Postby Sharky » 07 Oct 2010 19:45

Já leste isso tudo? Ou vais ler?

Thanatos
Edição Única

Postby Thanatos » 07 Oct 2010 19:59

Sharky wrote:Já leste isso tudo? Ou vais ler?

Já tivemos essa discussão aqui acerca do prazer dos livros não lidos.

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 07 Oct 2010 20:12

Os que "Tenho", supostamente (na maior parte dos casos) já li (vê as listas nas primeiras páginas). Os que ainda vou comprar, assume-se que não :P

— Audrey Hepburn

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 09 Oct 2010 02:13

Image

Fallen, Lauren Cate

Luce must spend her senior year at reform school after her boyfriend dies in a mysterious fire. She suspects that the dark shadows that have tormented her all her life had something to do with it. When she meets supernaturally gorgeous Daniel, she feels a familiar longing, making her believe they have met before. Although Cam is clearly interested in her, Luce only wants Daniel, who runs both hot and cold. He tries to keep Luce at a distance, telling her that the truth would kill her as it has many times before. The first chapter is gripping and foreshadows the supernatural elements to come. The plot revolves around lovers who find one another, only to lose one another over and over again in a story that spans centuries. Instead of vampires, though, these are fallen angels. Many elements are not resolved, such as the cause of the fire and why angels are at this school.

Comecei ontem à noite, acabei hoje, apesar de serem 450 páginas de melodrama romântico a imitar Twilight. Confesso que, como de costume, temos um recontar da história da Cinderela, tal como o Twilight foi: moça sensaborona e infeliz, é de súbito atirada para os braços de um gajo que não conhece e apaixona-se perdidamente. Passa o livro todo a não fazer nenhum excepto a ser adorada por toda a gente, incluindo pelos rivais. Se bem que tenho que dizer que gosto mais da Lucinda deste livro que a Bella Swan do Twilight. Pelo menos, a Luce não é uma cabra.

De resto, a história só não é mais copiada porque não pode: a gaja apaixona-se por um gajo inexplicavelmente visto que ele a trata mal de carago, e temos um reverso do Twilight onde em vez de ser o gajo a stalkar a gaja, é a gaja a stalkar o gajo -- um bocado enjoativo, mas pelo menos mais original. Depois disso temos dois rivais ambos apaixonados por ela, amigos que adoram a gaja não se sabe bem porquê (ainda que continuo a dizer, pelo menos esta gaja não é a cabra que é a Bella e é até moderadamente simpática) e uma batalha épica porque uns querem matar a gaja e uns querem protegê-la. Tal como em Twilight, não há vilão muito bem definido, e do pouco que ele aparece, não convence. Ah, e o apaixonado mete menos nojo que o Edward. Gabbe, a anja com sotaque sulista é a minha personagem de eleição. O livro é muito mal acabado, obviamente deixando espaço para mais livros.

Em suma, melhor par de protagonistas que Twilight, melhores personagens secundários (peca por falta de tempo a defini-los) e melhor setting (Sword & Cross, aka uma academia para miúdos psicopatas vs. Forks,aka Cu de Judaslândlia), tudo o resto é pior. Vampiros ganham aos anjos.

— Audrey Hepburn

Anibunny
Edição Única

Postby Anibunny » 09 Oct 2010 11:17

Tenho de
Spoiler! :
sacar
esse também :whistle: Nem prefiro anjos, nem vampiros... desde que tenham personagens verosímeis chega para me entreter

pco69
Cópia & Cola

Postby pco69 » 09 Oct 2010 15:53

Lady Entropy wrote:
Many Bloody Returns, vários autores

Tal como o "My Big Fat Supernatural Wedding" e o "My Big Fat Supernatural Honeymoon", Many Bloody Returns pega num tema geralmente não associado a vampiros (aniversários) e reúne 13 contos baseados nessa permissa.

Devo dizer, desde já, que começo a ficar farta de antologias de contos escritas para "os fãs". Ou seja, os autores de séries conhecidas (Charlene Harris, Jim Butcher, etc.) precisam de ganhar uns trocos rápidos entre duas novelas. QUe fazem? Escrevem contos de caca, baseados nas suas já muito populares franchises, metem o nome na capa e pronto. CACHING!
(...)
.

Não querendo estar a ser chato, porque é que não colocas as opiniões de livros também na secção de opiniões? :whistle:
Isso é independente de também as colocares na tua lista de leitura. :angel:
Fenómenos desencadeantes de enfarte do miocárdio

Esforços físicos, stress psíquico, digestão de alimentos, coito, tempo frio, vento de frente e esforços a princípio da manhã.

Ou seja, é extremamente perigoso fazer sexo ao ar livre com vento de frente, após ter tomado o pequeno almoço numa manhã de inverno...

Lady Entropy
Papa-livros

Postby Lady Entropy » 09 Oct 2010 19:55

pco69 wrote:Não querendo estar a ser chato, porque é que não colocas as opiniões de livros também na secção de opiniões? :whistle:
Isso é independente de também as colocares na tua lista de leitura. :angel:

Pah, mais porque não estou a fazer uma review completa, e sinto que estaria a abandalhar a secção das opiniões mentendo lá uma meia feita...

— Audrey Hepburn

Return to “Arquivo - 2010”